Programowanie aplikacji desktopowych [klasa III]

Każdy uczeń na pierwszych zajęciach zostaje zapoznany z wymaganiami edukacyjnymi, kryteriami oceniania, zasadami bezpiecznej pracy i regulaminem pracowni. Każdy uczeń potwierdza zapoznanie własnoręcznym podpisem.

Każdy uczeń jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu pracowni i zasad bezpiecznej pracy.

Na zajęciach uczniowie pracują na komputerach z system linux. Uczeń jest obowiązany do zachowania w poufności hasło dostępu do konta.

Pracujemy bezstresowo – uczniowie nie mają sprawdzianów, kartkówek ani odpowiedzi ustnych są natomiast oceniani za pracę na lekcji i postępy w nauce.

Uczeń otrzymuje ocenę pozytywną za semestr tylko i wyłącznie jeżeli wszystkie oceny niedostateczne są poprawione na oceny pozytywne.

Każdą ocenę niedostateczną uczeń ma obowiązek poprawić. Taka możliwość jest na zajęciach realizowanych przez nauczyciela.

Do oceny uwzględnia się: zawartość merytoryczna, estetyka wykonania, wykorzystanie informacji, wkład pracy własnej.

Rozkład materiału

Programowanie aplikacji desktopowych
Zasady BHP i regulamin pracowni komputerowej
Aplikacja desktopowe – zastosowanie i rodzaje
Rozdzielczość ekranu – konfiguracja
Instalacja środowiska programistycznego C#
Konfiguracja środowiska programistycznego C#
Biblioteka Mono – komendy,polecenia,narzędzia
Konfiracja biblioteki Mono – rejestrowanie bibliotek
Kompilowanie projektu Mono
Aplikacje WindowsForms i WPF
Język XML i XAML
Tworzenie projektu aplikacji desktopowej
Okno modalne, okno komunikatu i alery.
Zdarzenia – tworzenie i programowanie zdarzeń
Podstawowe kontroli stosowane w WindowsForms
Baza danych mysql
Łączenie z bazą danych mysql przy pomocy WinForms w Mono
Formularz WinForms
Testowanie połączenia z bazą danych mysql
Obsługa formularzy WinForms
Obsługa błędów i wyjątków
Projekt bazy danych aplikacji desktopowej
Tworzenie projektu aplikacji z wykorzystaniem mysql
Obsługa multimediów w oknach aplikacji desktopowej
Obsługa klawatury
Kontrolka RichEdit – edytor tekstu
Odczyt i zapis plików