Wymagania edukacyjne z przedmiotu programowanie aplikacji desktopowych
Każdy uczeń na pierwszych zajęciach zostaje zapoznany z wymaganiami edukacyjnymi, kryteriami oceniania, zasadami bezpiecznej pracy i regulaminem pracowni. Każdy uczeń potwierdza zapoznanie własnoręcznym podpisem.
Każdy uczeń jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu pracowni i zasad bezpiecznej pracy.
Zeszyt przedmiotowy jest obowiązkowy, uczeń uzupełnia go systematycznie i starannie.
Zeszyt przedmiotowy podlega ocenie.
Na zajęciach uczniowie pracują na komputerach z system linux. Uczeń jest obowiązany do zachowania w poufności hasło dostępu do konta.
Uczeń przychodzi na zajęcia przygotowany (w przypadku nieobecności, uzupełnia braki) – uczniowie są oceniani za pracę na lekcji i postępy w nauce.
Każdą ocenę uczeń może poprawić na ocenę wyższą. Taka możliwość jest na zajęciach realizowanych przez nauczyciela lub na dyżurze. Ocenę wyższą uczeń może otrzymać po przez realizację dodatkowych zadań w trakcje lekcji.
Oceniane jest: zawartość merytoryczna, estetyka wykonania, wykorzystanie informacji, wkład pracy własnej.
Kontakt za nauczycielem prowadzącym zajęcia może być po przez dziennik Librus lub osobiście w szkole w czasie dostępności nauczyciela
Wymagania na ocenę dopuszczającą:
-uczeń potrafi zainstalować i skonfigurować środowisko do tworzenia aplikacji desktopowych
-uczeń potrafi zbudować program Hello World i go uruchomić!
Wymagania na ocenę dostateczną
-uczeń potrafi zbudować aplikację okienkową i ją uruchomić
-uczeń potrafi stosować podstawowe kontroli i tworzyć do nich zdarzenia
Wymagania na ocenę dobrą
-analizuje kod i potrafi poprawić błędy strukturalne i logiczne
-poprawnie stosuje składnie wybranego języka
-dobrze współpracuje z innymi członkami grupy.
-uczeń potrafi podłączyć bazę danych do aplikacji
Wymagania na ocenę bardzo dobrą
-uczeń potrafi przetestować zbudowaną aplikację
-uczeń samodzielnie wykonuje powierzone mu zadania
-potrafi samodzielnie wskazywać błędy logiczne i strukturalne w kodzie
Wymagania na ocenę celującą
-uczeń potrafi perfekcyjnie wykonywać powierzone zadania
-potrafi samodzielnie dobrać technologię do wykonywanego zadania
Programowanie aplikacji desktopowych |
---|
Zasady BHP i regulamin pracowni komputerowej |
Aplikacja desktopowe – zastosowanie i rodzaje |
Rozdzielczość ekranu – konfiguracja |
Instalacja środowiska programistycznego – program Hello World! |
Konfiguracja środowiska programistycznego |
Framework |
Konfiguracja bibliotek |
Kompilowanie projektu |
Aplikacje okienkowe – budowa i konfiguracja okna |
Język XML i XAML |
Tworzenie projektu aplikacji desktopowej |
Okno modalne, okno komunikatu i alerty. |
Zdarzenia – tworzenie i programowanie zdarzeń |
Podstawowe systemy kontroli try i catch |
Baza danych mysql |
Łączenie z bazą danych mysql |
Formularze |
Testowanie połączenia z bazą danych mysql |
Obsługa formularzy i zdarzeń |
Obsługa błędów i wyjątków |
Projekt bazy danych aplikacji desktopowej |
Tworzenie projektu aplikacji z wykorzystaniem mysql |
Obsługa multimediów w oknach aplikacji desktopowej |
Obsługa klawatury |
Kontrolka RichEdit – edytor tekstu |
Odczyt i zapis plików |