Programowanie aplikacji desktopowych [klasa 3 PR]

Wymagania edukacyjne z przedmiotu programowanie aplikacji desktopowych

Każdy uczeń na pierwszych zajęciach zostaje zapoznany z wymaganiami edukacyjnymi, kryteriami oceniania, zasadami bezpiecznej pracy i regulaminem pracowni. Każdy uczeń potwierdza zapoznanie własnoręcznym podpisem.

Każdy uczeń jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu pracowni i zasad bezpiecznej pracy.

Zeszyt przedmiotowy jest obowiązkowy, uczeń uzupełnia go systematycznie i starannie.

Zeszyt przedmiotowy podlega ocenie.

Na zajęciach uczniowie pracują na komputerach z system linux. Uczeń jest obowiązany do zachowania w poufności hasło dostępu do konta.

Uczeń przychodzi na zajęcia przygotowany (w przypadku nieobecności, uzupełnia braki) – uczniowie są oceniani za pracę na lekcji i postępy w nauce.

Każdą ocenę uczeń może poprawić na ocenę wyższą. Taka możliwość jest na zajęciach realizowanych przez nauczyciela lub na dyżurze. Ocenę wyższą uczeń może otrzymać po przez realizację dodatkowych zadań w trakcje lekcji.

Oceniane jest: zawartość merytoryczna, estetyka wykonania, wykorzystanie informacji, wkład pracy własnej.

Kontakt za nauczycielem prowadzącym zajęcia może być po przez dziennik Librus lub osobiście w szkole w czasie dostępności nauczyciela

Wymagania na ocenę dopuszczającą:
-uczeń potrafi zainstalować i skonfigurować środowisko do tworzenia aplikacji desktopowych
-uczeń potrafi zbudować program Hello World i go uruchomić!

Wymagania na ocenę dostateczną
-uczeń potrafi zbudować aplikację okienkową i ją uruchomić
-uczeń potrafi stosować podstawowe kontroli i tworzyć do nich zdarzenia

Wymagania na ocenę dobrą
-analizuje kod i potrafi poprawić błędy strukturalne i logiczne
-poprawnie stosuje składnie wybranego języka
-dobrze współpracuje z innymi członkami grupy.
-uczeń potrafi podłączyć bazę danych do aplikacji

Wymagania na ocenę bardzo dobrą
-uczeń potrafi przetestować zbudowaną aplikację
-uczeń samodzielnie wykonuje powierzone mu zadania
-potrafi samodzielnie wskazywać błędy logiczne i strukturalne w kodzie

Wymagania na ocenę celującą
-uczeń potrafi perfekcyjnie wykonywać powierzone zadania
-potrafi samodzielnie dobrać technologię do wykonywanego zadania

Programowanie aplikacji desktopowych
Zasady BHP i regulamin pracowni komputerowej
Aplikacja desktopowe – zastosowanie i rodzaje
Rozdzielczość ekranu – konfiguracja
Instalacja środowiska programistycznego – program Hello World!
Konfiguracja środowiska programistycznego
Framework
Konfiguracja bibliotek
Kompilowanie projektu
Aplikacje okienkowe – budowa i konfiguracja okna
Język XML i XAML
Tworzenie projektu aplikacji desktopowej
Okno modalne, okno komunikatu i alerty.
Zdarzenia – tworzenie i programowanie zdarzeń
Podstawowe systemy kontroli try i catch
Baza danych mysql
Łączenie z bazą danych mysql
Formularze
Testowanie połączenia z bazą danych mysql
Obsługa formularzy i zdarzeń
Obsługa błędów i wyjątków
Projekt bazy danych aplikacji desktopowej
Tworzenie projektu aplikacji z wykorzystaniem mysql
Obsługa multimediów w oknach aplikacji desktopowej
Obsługa klawatury
Kontrolka RichEdit – edytor tekstu
Odczyt i zapis plików