Biblioteka JS używana do tworzenia i wyświetlania animowanej grafiki 3D w przeglądarce. Wykorzystamy ją do tworzenia obiektów 3D i gier
- Jak używać biblioteki three.JS
W google wyszukaj sobie coś takiego: three.js download. Potrzebujemy pliku, który się nazywa three.js [pobierz tutaj]. Znajdź plik o nazwie three.js i przekopiuj go do swojego foldery z aplikacją
Struktura folderu app
index.html – plik projektu
main.js – skrypt
style.css – style css
js/three.js – bilioteka w folderze js
plik index.html
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset=utf-8> <title>My first three.js app</title> <style> body { margin: 0; } canvas { width: 100%; height: 100% } </style> </head> <body> <script src="js/three.js"></script> <script src="main.js"> </script> </body> </html>
plik main.js
var scene = new THREE.Scene(); var camera = new THREE.PerspectiveCamera( 75, window.innerWidth / window.innerHeight, 0.1, 1000 ); var renderer = new THREE.WebGLRenderer(); renderer.setSize( window.innerWidth, window.innerHeight ); document.body.appendChild( renderer.domElement ); var geometry = new THREE.BoxGeometry( 1, 1, 1 ); var material = new THREE.MeshBasicMaterial( { color: 0xffffff } ); var cube = new THREE.Mesh( geometry, material ); scene.add( cube ); camera.position.z = 8; function animate() { requestAnimationFrame( animate ); renderer.render( scene, camera ); cube.rotation.x += 0.01; cube.rotation.y += 0.01; } animate();
Aby zobaczyć efekty wystarczy w przeglądarce odpalić plik index.html