Programowanie aplikacji nternetowych [klasa 3 IA]

Wymagania edukacyjne z przedmiotu programowanie aplikacji internetowych

Każdy uczeń na pierwszych zajęciach zostaje zapoznany z wymaganiami edukacyjnymi, kryteriami oceniania, zasadami bezpiecznej pracy i regulaminem pracowni. Każdy uczeń potwierdza zapoznanie własnoręcznym podpisem.

Każdy uczeń jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu pracowni i zasad bezpiecznej pracy.

Zeszyt przedmiotowy jest obowiązkowy, uczeń uzupełnia go systematycznie i starannie.

Zeszyt przedmiotowy podlega ocenie.

Na zajęciach uczniowie pracują na komputerach z system linux. Uczeń jest obowiązany do zachowania w poufności hasło dostępu do konta.

Uczeń przychodzi na zajęcia przygotowany (w przypadku nieobecności, uzupełnia braki) – uczniowie są oceniani za pracę na lekcji i postępy w nauce.

Każdą ocenę uczeń może poprawić na ocenę wyższą. Taka możliwość jest na zajęciach realizowanych przez nauczyciela lub na dyżurze. Ocenę wyższą uczeń może otrzymać po przez realizację dodatkowych zadań w trakcje lekcji.

Oceniane jest: zawartość merytoryczna, estetyka wykonania, wykorzystanie informacji, wkład pracy własnej.

Kontakt za nauczycielem prowadzącym zajęcia może być po przez dziennik Librus lub osobiście w szkole w czasie dostępności nauczyciela

Wymagania na ocenę dopuszczającą:
-uczeń potrafi zainstalować i skonfigurować serwer do obsługi aplikacji internetowych
-uczeń potrafi zainstalować i skonfigurować środowisko do tworzenia aplikacji internetowych
-uczeń potrafi zainstalować system WordPress
-uczeń potrafi zainstalować i skonfigurować bazę danych mysql
-potrafi zainstalować i skonfigurować phpmyadmin

Wymagania na ocenę dostateczną
-uczeń potrafi połączyć aplikacje internetową z bazą danych
-poprawnie stosuje style CSS i HTML
-uczeń potrafi zbudować formularz wykorzystujący metody GET i POST
-stosuje język php
-potrafi zbudować bazę danych i tabele w programie phpmyadmin
-potrafi przywrócić bazę danych z kopii

Wymagania na ocenę dobrą
-analizuje kod i potrafi poprawić błędy strukturalne i logiczne
-poprawnie stosuje składnie języka PHP i SQL
-dobrze współpracuje z innymi członkami grupy.
-uczeń potrafi podłączyć bazę danych do aplikacji
-potrafi zrobić kopię zapasową bazy danych
-potrafi

Wymagania na ocenę bardzo dobrą
-uczeń potrafi przetestować zbudowaną aplikację
-uczeń samodzielnie wykonuje powierzone mu zadania
-potrafi samodzielnie wskazywać błędy logiczne i strukturalne w kodzie

Wymagania na ocenę celującą
-uczeń potrafi perfekcyjnie wykonywać powierzone zadania
-potrafi samodzielnie dobrać technologię do wykonywanego zadania

Rozkład materiału
Wymagania edukacyjne i zasady oceniania
Podstawy programowania. Podstawowe pojęcia
Regulamin pracowni komputerowej i BHP przy stanowisku komputerowym
Serwerownia – budowa i zastosowanie
Osprzęt stosowany w serwerowni
Budowa serwera – budowa typu RACK
RAID i bezpieczeństwo danych – rodzaje dysków twardych i sposoby przechowywania danych
Wirtualizacja systemów operacyjnych i środowisk pracy
Wybór i instalacja wirtualnego systemu operacyjnego z rodziny LINUX
Konfiguracja i zastosowanie serwera LINUX
Podstawy obsługi serwera Linux – podstawowe polecenia konsoli
Konfiguracja konta hostingowego
Obsługa usług hostingowych – apache,ftp,phpmyadmin,mysql
Instalacja PHP – środowisko programowania po stronie serwera
Instalacja sieciowej bazy danych
Instalacja i obsługa phpMyAdmin
Bezpieczeństwo połączenia sieciowego – certyfikaty
Katalog stron internetowych google – omówienie usług google – pozycjonowanie
Podstawy poleceń sql w konsoli linuksa
Połączenie z bazą danych mysql
Testowanie połączenia bazy danych
Wireshark – bezpieczeństwo danych w sieci
Monitorowanie ruchu sieciowego
Konfiguracja serwera hostingowego
Instalacja aplikacji sieciowych
Instalacja i konfiguracja aplikacji zarządzania usługami
Szablon HTML i CSS
Przygotowanie projektu strony internetowej
Javascript – instalacja i obsługa skryptów
Prosty skrypt JavaScript – zmiana kolorów tła strony
Zastosowanie skryptów CSS3 – generowanie szablonu strony
Animacja obiektów CSS
Internetowy zapis koloru RGB i HEX
Szyfrowanie połączeń sieciowych
HTML – formularze i tabele
HTML – div i span
Osadzanie obrazów, linków, skryptów w HTML
Responsywny szablon strony
Wykorzystanie elementów multimedialnych na stronach www
Zastosowanie programu gimp do tworzenia prostych grafik
Zastosowanie gimp do edycji obrazów rastrowych
Przygotowanie identyfikacji wizualnej – logo i szablon
Cyfrowy obraz i DSP – próbkowanie
PHP – instalacja i konfiguracja środowiska
PHP – obsługa formularzy
PHP – sesje i ciasteczka
PHP – skrypt logowania
PHP – połączenie z bazą danych
PHP – stosowanie sql w skryptach php
PHP – SQL – operacje na bazach danych
PHP – kopia zapasowa bazy danych
PHP – obsługa phpMyAdmin
PHP – aplikacja internetowa
CMS – system zarządzania treścią
Przygotowanie serwera do instalacji CMS
Instalacja systemu WordPress
Instalacja systemu Joomla
Zastosowanie systemu WordPress do budowy aplikacji obsługi sklepu internetowego
Usterki serwerów i dysków
Udostępnianie stron i aplikacji na serwerach